Module 2 – Online ondernemen
De website is het hart van elk online bedrijf. Zorg dus dat die een goed visitekaartje is. Voor de bezoeker moet direct duidelijk zijn wat hij kan verwachten op je site – en welk probleem jij voor hem oplost.
Maar een goede site alleen is niet voldoende. Zeker zo belangrijk is je marketing: hoe zorg je dat de potentiële klant – op dat eindeloos grote internet – juist bij jou uitkomt?
De module ‘Online ondernemen’ geeft antwoord op de volgende vragen:- Hoe richt je je website in?
- Kies je voor WordPress of een ander Content Management Systeem?
- Hoe belangrijk zijn de tekst en het design?
- Hoe belangrijk is SEO of zoekmachineoptimalisatie?
- Hoe navigeren bezoekers door je site en hoe verleid je ze tot kopen?
- Hoe onderscheid je je van concurrenten?
- Welke verdienmodellen zijn er binnen je website?
- Hoe kun je via je website een passief inkomen genereren?
- Hoe trek je voldoende bezoekers naar je website?
- Hoe bouw je snel en efficiënt een grote mailinglijst op met geïnteresseerden in je product/dienst?
- Hoe kan Facebook-marketing bijdragen aan jouw succes?
- Hoe zet je Google Adwords slim in?
Na het volgen van deze module (en de bijbehorende coachingssessie) weet je hoe je van je website een succes maakt: inhoudelijk en als klantentrekker.